Vaiko lavinimas - ką išmokti padės lavinamieji žaislai?
Vaiko lavinimas gali būti sudėtingas ir laikui imlus procesas. Lavinamieji žaislai sukurti tam, kad padėtų vaikams tobulinti skirtingus gebėjimus žaidžiant. Susipažinkite su gebėjimais, kuriuos išmokti Jūsų vaikui padės lavinamieji žaislai.
Pasirinkite vaiko amžių
Įdėjus žaisliukus į „voratinklio“ principo talpą, kūdikis juos ištraukia savarankiškai
Įmetus kaladėlę į dėžutę, kūdikis ima jos ieškoti
Kūdikis savarankiškai ištraukia pincetinės dėlionės dalis, suima smulkius daiktus
Kūdikis savarankiškai stumia/traukia ratuotą žaisliuką (vaikštant/sėdint)
Kūdikis siekia nugriauti pastatytą bokštą, jaučia pasiekimo jausmą
Kūdikis, susipažinęs su formų rūšiuokliais, įmeta cilindro formos kaladėlę į rūšiuoklį
Įvardinus vieną iš elementarių formų, pavyzdžiui, trikampį, apskritimą ir pan. arba spalvą, randa ir parodo.
Sudeda sudėtingesnes kaladėles nei apskritimas, kvadratas, trikampis į figūrėlių rūšiuoklį.
Sparčiai patobulėja kognityviniai įgūdžiai, vaikas surūšiuoja skirtingų temų objektus, pavyzdžiui, gyvūnus, formas, augalus ir kt.
Naudodamas kaladėles, pastato bokštą iš 5-6 kaladėlių.
Su vaizduotės ugdymo žaislais pradeda kurti siužetą, pavyzdžiui, su ugniagesių mašina keliauja užgesinti įsivaizduojamo gaisro.
Yra puikiai įvaldęs stumti/traukti principo žaislus. Ieško sudėtingesnių sprendimų: eksperimentuoja su greičiu, direkcijomis ir kt.
Vardina ne tik spalvas, tačiau ir jų atspalvius, pavyzdžiui, šviesiai/tamsiai raudona.
Sparčiai patobulėja rankos-akies koordinacija, loginis mąstymas: sudeda dėlionę bent iš 5-6 detalių.
Supranta, kad 1 yra mažiau už 5 ir pan. Taip pat parodo kelis skaičius naudodamas pirštukus.
Vardina dalį ar visas abėcėlės raides, sugalvoja bent po vieną žodį iš tos raidės.
Naudodamasis kaladėlėmis, sugalvoja ir pastato vaizduotės statinį, pavyzdžiui, pilį, automobilių plovyklą ar kt.
Su vaizduotės ugdymo žaislais sukuria gana sudėtingą siužetą, pavyzdžiui, važiuojantis traukinys gabena svarbų krovinį, tačiau traukinys sugenda pusiaukelėje... (besišakojantis žaidimo siužetas).
Sudeda mozaiką iš smulkių detalių pagal nurodytą paveikslėlį arba sukonstruoja nesudėtingą statinį pagal instrukciją.
Naudodamas emocijų lavinimo žaidimus, atvaizduoja/nurodo įvardintą emociją, iškelia emocijos atsiradimo hipotezę.
Iš raidelių sudeda nesudėtingus, trumpus žodžius, savo vardą.
Parodo vienaženklius skaičius pirštukais.
Pradeda žaisti elementarius stalo žaidimus, pavyzdžiui, „Gyvatės ir kopėčios“, „Uždaryk langelį“ ir pan., sparčiai mokosi emocijų žaidimo metu (nelaimėti/laimėti).
Supranta laikrodį pagal savo rutiną, pavyzdžiui, kada einame miegoti, kada pusryčiaujame, kada keliaujame į darželį t. t.
Noriai žaidžia komandinius žaidimus, pavyzdžiui, BINGO, JENGA ir t. t., emociškai moka priimti pralaimėjimą.
Įveikia nesudėtingus galvosūkius su minimalia tėvelių pagalba.
Įgyvendina gana sudėtingus sugalvotus siužetus, pavyzdžiui, ligoninę: imituoja visą procesą, ne tik priimti/išgydyti, tačiau ir diagnozuoti, paskirti gydymą...
Konstruoja sudėtingus statinius sekdamas nurodytų instrukcijų
Ne tik išbando, bet ir stengiasi suprasti, kaip tinkamai naudotis muzikos instrumentu.
Supranta sezoniškumą, mėnesius, dienas.
Savarankiškai įveikia nesudėtingus galvosūkius-loginius žaidimus.
Yra susipažinęs su Saulės sistema. Atpažįsta visas planetas ir žino jų eiliškumą.
Atlieka nesudėtingus aritmetinius veiksmus (sudėti, atimti, dauginti, dalinti) su vienaženkliais skaičiais.
Sukoncentruoja dėmesį žaisdamas ilgiau trunkantį stalo žaidimą, pavyzdžiui, šaškes. Sugalvoja nesudėtingą strategiją, jos laikosi.
Pažįsta laikrodį ne tik pagal savo rutiną (kada keliamės, valgome, miegame), tačiau ir parodo atitinkamas laikrodžio rodykles, nusakant konkretų laiką.
Įvardija elementarius ar konkrečius žodžius (pagal temą, kurią nagrinėja) kita užsienio kalba.
Lavinkite šiuos gebėjimus
Žaislų klubo prenumerata – puikus pasirinkimas tėveliams, kurie nori, kad vaikai tobulėtų ir mokytųsi žaisdami.